PKO BP pobrało od klienta 173 mld zł. Bank tłumaczy
– PKO BP omyłkowo pobrało ode mnie dziś w nocy 173 mld zł prowizji. Czy należą mi się odsetki ustawowe od banku? (wychodzi około 44 miliony pln/doba) – napisał na platformie X (dawniej Twitter) jeden z klientów PKO BP.
PKO BP komentuje
W komentarzu dla Money.pl instytucja przyznała, że "wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych". – Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy – poinformował bank.
Niedługo później PKO BP wydał komunikat, w którym poinformował, że problem został zidentyfikowany, a salda klientów skorygowane. – Informujemy, że w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części Klientów Korporacyjnych. Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda Klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła – napisał bank.
Portal zwraca uwagę, że to kolejna awaria w polskim banku. W ostatnich dniach lipca wystąpiły trudności w płatnościach kartą w całym kraju. Problemy zaczęli zgłaszać klienci banków PKO BP, Santander, Pekao czy ING. Posiadacze kart Visa i Mastercard sygnalizowali, że nie mogą dokonywać płatności.
Tymczasem od 1 sierpnia zmienia się taryfa prowizji i opłat bankowych w PKO BP. Bank zaznacza jednak, że zmiany dotyczą wyłącznie klientów bankowości korporacyjnej. Zakładają one m.in. podwyższenie opłat miesięcznych za:
-
rachunki o charakterze pomocniczym,
-
korzystanie z serwisu iPKO biznes,
-
Rachunki Wirtualne (usługę identyfikacji masowych płatności).
PKO BP podkreśla, że obecnie nie pracuje nad zmianami w taryfie prowizji i opłat bankowych dla klientów indywidualnych.